sâmbătă, 12 martie 2011

Schimbare selector cutie viteza

1. Pt cine nu stie(slabe sanse) cutia de viteze (de acum CV) este amplasata in dreapta motorului, jos.
Posted Image

2. Am inceput prin a introduce maneta schimbatorului in PUNCTUL MORT (POZITIA 0), apoi am desfacut stiftul de la crucea dinaintea cilindrului, prin presarea celor doua sigurante cu un patent cu cioc, nu este necesara desfacerea decat a unui singur stift.
Posted Image
acum bratul selectorului se poate da la o parte pentru a nu incurca:
Posted Image

3. Se desfac cele 4 suruburi ale capacului selectorului de viteze cu o cheie tubulara de 11.
Posted Image
Suruburile se pun deoparte.

4. Se ridica usor de tot capacul, se poate apuca de cilindru si de partea opusa a acestuia; se roteste usor stanga dreapta in acelasi timp, pana cand iese complet afara. Motivul pentru care trebuie rotit este ca altfel cautatorul de viteze agata in furci.
La interior capacul arata asa:
Posted Image
Gura catre CV se acopera cu o carpa curata, cu atentie fara a baga mizerie inauntru:
Posted Image

5. Acum revenim la capacul scos anterior, trebuie demontat ansamblul. Se va proceda in felul urmator:
- se scoate siguranta 1. cu un cleste special ( eu neavand unul am folosit 2 patenti si un asistent care tinea fix de capac). ATENTIE, ar fi bine ca cineva sa tina flansa 2. apasata pe arcul 3. pentru ca altfel aceasta va sari.
- se scoate flansa 2.; arcul 3.; saiba 4.; cautatorul de viteze 5.
Posted Image
- se aduce cilindrul 8. in pozitia in care bila 6. este pozitionata in asa fel incat boltul 7. sa aiba loc pentru a cobora in capac.
- se ia una bucata ciocan, si una bucata dorn de 5mm diametru:
Posted Image
si se loveste usor boltul 7. pana cand iese complet; atentie inca odata la pozitia pieselor, boltul trebuie sa iasa in spatiul special prevazut, sa nu loveasca carcasa. Faceti un semn sau retineti cu care parte a fost in sus bila, semnul nu trebuie facut pe sfera propriu-zisa, ci pe suportul ei(cub).
- acum se poate scoate cilindrul 8. si in final simeringul impingand cu o surubelnita prin crestatura 1. din poza urmatoare:
Posted Image
- se curata totul frumos cu benzina, atentie sa nu se piarda nimic.

6. Remontarea.
- se unge carcasa in toate zonele solicitate cu ulei de CV, si introduce noul simering.
- introduce cilindrul si bila. Cilindrul se roteste astfel incat tesitura 2. din poza de mai sus sa fie spre interiorul carcasei (in sensul sagetii)
- se introduce boltul pana ajunge in pozitia in care este cel din poza de mai sus (3.)
- se ung si se introduc celelalte piese in ordinea inversa a dezasamblarii lor. Nu uitati de saiba intre cautator si arc. La final va trebui sa arate asa:
Posted Image Posted Image
- se curata mariginile capacului, marginile cutiei, se pune noua garnitura si se monteaza capacul astfel incat coada scurta a cautatorului sa intre intre fruci. Se strang cele 4 suruburi.
- se pune inapoi articulatia selectorului, se largesc urechile stiftului cu o surubelnita, iar apoi se introduce la locul lui.
Posted Image


Acum pentru schimbarea uleiului, pt ca am vazut ca sunt pers care nu stiu despre ce capace e vorba, va pun poze si explicatii si pt asta:

1. Se suspenda masina pe capre, se pune un vas de colectare sub, se demonteaza capacul de jos al CV care e prins cu "numeroase" suruburi cu o cheie tubulara de 11.
Posted Image

2. In timp ce se scurge tot uleiul se da jos capacul de plastic de pe surubul de sus, se desface capacul cu o cheie tubulara(parca de 17)
Posted Image

3. Se monteaza capacul de jos cu o garnitura noua, sau cea veche daca mai e buna(la mine s-a rupt) si se strang bine suruburile( nu prea tare totusi).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu