Desfaceti furtunasul numerotat cu 1 , piulita de la tamponul de prindere al filtrului 2, furtunele de admisie a aerului rece si cald 3 si 4 , piulita tamponului de prindere 5 (care la mine este rupt), colierul racordului de aer 6, si scoateti carcasa filtrului de aer de pe masina
Cu o cheie de 15 rotiti de surubul de prindere al rolei intinzatoare in sensul acelor de ceasornic, pana cand rola slabeste cureaua si aceasta poate fi scoasa de pe fulia alternatorului
Desfaceti cele 2 fire din spatele alternatorului, unul cu cheia de 13 si unul cu 8
Cu o cheie de 13 desfaceti cele 2 suruburi care prind alternatorul in partea superioara, si cu 2 chei de 15 surubul din partea inferioara
Dupa scoaterea alternatorului puteti verifica si starea furtunului de la pompa de apa, pentru multi este o ocazie buna pt a afla pe unde le dispare antigelul din vas
Odata desfacut, puteti merge cu alternatorul la bancul de lucru, ideal ar fi sa aveti si o menghina, cine nu are posibilitatea asta se poate chinui ca mine pe jos si garantat veti avea dureri de spate la final
Pentru demontarea alternatorului se desfac cele 4 suruburi din fata cu o cheie speciala pe care eu nu am avut-o si am improvizat cu o tubulara 1/4
Cu un ciocan de plastic sau de lemn ciocaniti capacul din fata. Daca se incapataneaza sa nu iasa, treceti la ciocanul de fier (ca mine), dar ciocaniti cu grija ca se sparge f usor...
Rotorul iese odata cu capacul din fata si pentru a le separa trebuie sa desfacem fulia. Puteti prinde rotorul intr-o menghina (daca aveti), fara sa strangeti prea tare. Nu prindeti de fulie ca se stramba f usor. Eu nu am avut menghina si am blocat rotorul de capac cum se vede in imagine
apoi am desfacut piulita care fixeaza fulia cu o cheie tubulara de 24
Daca nu aveti o presa pentru scoaterea rotorului, bateti cu o bucata de lemn in axul rotorului pana cand iese de pe rulment
Initial rulmentul este incastrat in capac. Acesta are un guler care vine peste camasa exterioara a rulmentului, cred ca este turnat direct pe rulment. La mine nu mai se vede acel guler pt ca l-am spart data trecuta cand am schimbat rulmentii
Acest guler trebuie spart pt ca altfel nu iese rulmentul. La nemti poate se schimba cu tot cu capac, dar noi mai ne carpim asa cum putem...
Rulmentul nou SKF 6303 2RSH - foarte important acest indicativ 2RSH, eu am pus data trecuta SKF 6303 2Z si nu a tinut decat 1 an din cauza ca nu are protectie la apa si a ruginit tot
Rulmentul nou se preseaza in capac sau puteti sa il bateti (neindicat) cu ajutorul unei tevi care sa se potriveasca pe camasa exterioara a rulmentului, eu am folosit o tubulara de 32 care s-a potrivit perfect. Ungeti cu putina vaselina capacul pentru a facilita alunecarea rulmentului la presare
Rulmentul din spate se poate scoate doar cu ajutorul presei
Rulmentul nou: SKF 6202 2RSH. Se introduce pe ax prin presare sau bataie (neindicat) cu o teava potrivita pe diametrul interior al rulmentului, dupa care se introduce si saiba prin aceeasi metoda
Daca partea pe care culiseaza carbunii are rizuri prea mari, poate fi slefuita cu o fasie de smirghel f fin de 400 sau 600. Daca nu are rizuri nu umblati la ea ca nu se stie daca reusiti sa o slefuiti uniform si s-ar putea sa produceti mai mult rau decat bine
Asamblarea se face in ordinea inversa demontarii
Se monteaza mai intai rotorul in capacul din fata, se monteaza fulia si se strange
Se demonteaza si capacul de plastic din spatele alternatorului pentru ca va fi nevoie sa tinem carbunii cand introducem axul rotorului
Sub capacul de plastic gasim carbunii 1, puntea de diode 2 si releul de tensiune 3
Cand puneti la loc suruburile alternatorului, aveti grija sa aliniati corect corpul cu capacul, sa nu il puneti in alta pozitie
De aici cred ca va descurcati sa montati alternatorul la loc, iar rezultatul trebuie sa fie acesta (cu aproximatie)
pai eu de demontat lam demontat dar n u mai reusesc sa il montez inapoi acum
RăspundețiȘtergere