Primu pas:se suspenda masina pe cric daca nu aveti(din aia de ridicat masina) o proptiti bine(eu am folosit roata de rezerva si roata pe care am scoso), scoateti roata
Al doilea pas desfaceti surubul de la (bara aceea stabilizatoare) e prinsa dedesupt cu 2 piulite, tinand contra cu o cheie fixa de 11 sus
Al 3-lea pas: scoateti siguranta de la pivotul vechi(daca e cel original are) si dessurubati acea piulita de 19 mi se pare, care tine pivotul, cu o presa daca aveti daca nu cu un ciocan si o dalta loviti de pivot in jos(discret sa nu indoiti ce nu trebe ca mine) pana iese din locasul lui (la mine poza e cu pivotul deja schimbat, cel original are surubul crestat si o gaura in filet pentru siguranta)
Al 4-lea pas:Se desfac suruburile de la capetele bratului cel din fata este orizontal si se gaseste in interiorul lonjeronului(cred ca se numeste), iar al doilea este vertical si este in partea dinspre spate a masinii.Amandoua sunt de 16sau17 se desfac incredibil de usor dac aveti deruginol, se dessurubeaza pur si simplu pana iese dupa care se trage cu tupeu de "brat" pana iese de tot
Pasul 5 : cu o bormasina de firma si cu un burghiu pentru fier de dimensiunea filetului surubului de la noul pivot(sa treaca burghiul prin noua piulita) se da gaura in niturile la pivot.Nu este necesar sa dati pana trece si dupaia cu o dalta si un ciocan loviti nitul in lateral pana o sa se rupa o parte, iar partea care va ramane inauntru o bateti afara cu ceva improvizat(de ex un burghiu uzat)
Rezultatul:
MONTAREA
Dupa ce ungeti un pic cu vaselina(atentie nu folositi ulei pe cauciuc pt. ca il distruge) ca sa intre mai usor bucsele acelea in locasurile lor prindeti prima oara bucsa din spate apoi cea din fata.
Dupa ce va chinuiti sa bagati capatul la pivot in locasul lui cu un cric ridicati de pivot tot sistemul ca sa stea presat pivotul la locul lui si insurubati piulita cat de strans puteti(nu exagerati ca sa nu fiti nevoiti sa luati alt pivot)Fixati bara stabilizatoare la loc strangeti piulitele si bucurativa de pivotii noi.
SFATURI
1Nu va apucati cand ploua afara(mai ales daca lucrati in parcare afara)
2Aveti grija sa se potriveasca mandrina la bormasina cu burghiul inainte sa imprumutati bormasina
3Vedeti sa dati gaurile in nituri exact in centru(au o adancitura de ghidaj) ca sa nu largiti gaura la brat
4Daca tot desfaceti verificati dinainte daca nu cumva si alte bucse de pe acolo sunt uzate, ca daca tot desfaceti si va chinuiti sa rezolvati toate problemele odata
5Nu strangeti suruburile la roti pana se rup precum cumnatul meu
Sper sa va fie de ajutor tutorialul meu Bafta!!!
Apropo astea is toaate piesele de la un pivot nou(pivotul cu o piulita si 3 suruburi cu saibe si piulite) verificati cand cumparati ce e in cutie sa nu lipseasca ceva si sa ramaneti cu masina demontata din cauza asta
O munca pentru mecanici.
RăspundețiȘtergereinchirieri auto otopeni
O munca pentru mecanici.
RăspundețiȘtergereinchirieri auto otopeni